Carti Online

Citeste cartea online "Muntele vrajit" de Thomas Mann


Citeste online cartea "Muntele vrajit" scrisa de Thomas Mann .

fragment:
- Vai, domnule Settembrini, dumneavoastră îmi interpretaţi cuvin¬tele într-un sens prea precis. Va asigur ca ceea ce am spus despre diavol n-a fost decît un fel de-a vorbi!
- Cineva, undeva, trebuie sa aibă spirit, făcu Settembrini şi privi melancolic în aer. Apoi, însufleţindu-se, înveselindu-se şi reluînd cu ele¬ganţă discuţia, continua: Oricum, din vorbele dumneavoastră am tras concluzia ca v-aţi ales o profesiune pe cît de exigenta, pe atît de lăuda¬bilă. Doamne, eu sînt umanist, un homo humanus şi nu ma pricep abso¬lut deloc Ja chestiile astea inginereşti, oricît de sincer ar fi respectul ce vi-l port. Dar îmi închipui ca teoria specialităţii dumneavoastră trebuie sa ceara un cap limpede şi lucid, iar practica un om dintr-o bucata, nu-i aşa?
- Bineînţeles ca-i aşa, într-adevar, nu pot decît sa va dau dreptate, răspunse Hans Castorp, silindu-se fara sa vrea sa se exprime ceva mai elocvent. Azi, exigenţele sînt considerabile, este preferabil sa nici nu te gîndeşti cît sînt de mari, altfel rişti sa-ţi pierzi curajul. Nu, nu-i deloc o gluma. Mai cu seama în cazul cînd nu eşti deosebit de rezistent... Este adevărat ca am venit aici doar ca oaspete şi, a\înd în vedere ca nu sînt viguros, aş minţi daca aş pretinde ca munca îmi da satisfacţii deosebite. Din contra, ma oboseşte şi nu ma simt perfect sănătos decît atunci cînd nu fac nimic...
- De exemplu, acum?
-Acum? O, am sosit prea de curînd aici, sus, deci va puteţi închipui ca ma simt un pic tulburat. -Ah, tulburat!
- Da, de altfel nici n-am dormit prea bine, apoi micul dejun a fost în adevăr cam copios... Sînt obişnuit, fara îndoiala, cu o masa abundenta, msa cea de azi a fost prea suculenta pentru mine, too rich cum spun englezii. Pe scurt, ma simt puţin cam apăsat şi închipuiţi-va ca în dimineaţa asta n-am reuşit sa dau de gustul ţigării! Aşa ceva, va mărturisesc, nu mi s-a mai întîmplat niciodată, afara doar cînd eram
enos bolnav — iar acum are un gust ca de iasca. A trebuit s-o arunc, fiindcă nu avea nici un sens sa ma chinuiesc cu fumatul. Sînteţi fumător daca-mi îngăduiţi aceasta întrebare? Nu? în cazul acesta nu va puteţi imagina cît necaz şi cîta amărăciune poate să însemne un asemenea lucru pentru cineva căruia îi place mult sa fumeze, încă din tinereţe, ca mine...

"Muntele vrajit" de Thomas Mann




Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Carti Pdf, Carti Word, Descarca Carti, Download carti, Carti Electronice, Carti Eminescu, Carti Gratis, Carti Online Gratis, Carti Full., Descarca, Download Carti, Carti Electronice, Carti Thomas Mann.

Niciun comentariu:

;