Carti Online

Citeste online "Despre lucruri cu adevarat importante" de Alexandru Paleologu

Citeste online cartea "Despre lucruri cu adevarat importante" scrisa de Alexandru Paleologu .

fragment:
De ce scriu ? M-am întrebat si eu de multe ori. Pot sã citez aceastã frazã a lui Eugen Ionescu : Pourquoi jécris ? Je suis encore à me le demander. Da. Afarã de faptul cã nu pot altfel, ce sã rãspund ? Desi nu e chiar adevãrat. Am stat ani de zile fãrã sã scriu nimic. În fiecare an trec sãptãmâni si uneori luni fãrã sã scriu.
Asta nu înseamnã cã nu lucrez, cã nu elaborez. Sunt unii care scriu cu program, un anumit numãr de ore (fixe) si un numãr de pagini pe zi, mai mic sau mai mare, indiferent de calitatea textului si indiferent dacã acesta va fi pãstrat ori nu ; génie ou non, vorba lui Stendhal. Eu cred cã acestia sunt grafomani. Grafomania nu exclude geniul, numai veleitarismul îl exclude.
Baudelaire sau altcineva, nu mai stiu, a zis : qui ne TRAVAILLE pas tous les jours, ne travaille jamais, nu qui nECRIT pas tous les jours (subl. m.). Sadoveanu, care se stie cât a scris, îi mãrturisea în 1945 lui Ion Biberi într-un interviu cã nu scrie, propriu-zis, decât cam trei luni pe an.
E cam indecent sã vorbesc acum de mine, dupã numele pe care le-am pomenit, dar întrebarea mã obligã.
Eu mã apuc de scris în momentul în care ceea ce s-a acumulat îndelung mã someazã implacabil la exprimare.
Nu pot sã scriu nimic fãrã o lungã gestatie, în bunã mãsurã subconstientã. Foarte des, chiar cel mai adesea, în timp ce sunt ocupat cu altceva, sau cu nimic (ocupat cu nimic), sau în conversatie, îmi vin fulgurant în minte formulãri lapidare, de gânduri ce-mi par vrednice de retinut, dar, contând pe memorie, nu le notez (de obicei nici n-ar fi posibil pe moment) si le uit. Nu le regret. Îmi pare prezumtioasã avaritia de a nu pierde nimic din
propriile gânduri, de a le tezauriza. Normal e sã pierzi cam optzeci la sutã.

"Despre lucruri cu adevarat importante" de Alexandru Paleologu

Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Carti Pdf, Carti Word, Descarca Carti, Download carti, Carti Electronice, Carti Eminescu, Carti Gratis, Carti Online Gratis, Carti Full., Descarca, Download Carti, Carti Electronice, Carti Alexandru Paleologu.

Niciun comentariu:

;