Carti Online

Citeste online Acasa de Daniel Luca


Citeste online cartea Acasa scrisa de Daniel Luca

Motto:
“… as vrea sa fiu cerul, sa te privesc necontenit cu toti ochii lui”
Aristocles-Platon


fragment
Autobuzul trece pe lânga o padure. Trece încet. Drumul este prost, iar
autobuzul e vechi. Mai un an si ar trebui casat. Dar cum societatea comerciala de
care apartine nu prea are bani, are toate sansele sa mai fie vazut circulând mult si bine.
Au trecut trei ani de la revolutie, aproape. Si ma întorc de unde am plecat: în satul copilariei.
Un sat cu vreo doua sute de case, cu doua strazi lungi, unite prin alte trei, mai scurte, aflat în câmpia Banatului.
Îmi amintesc, nu stiu cum tocmai acum, ceea ce mi-a spus mama când m-am facut mai marisor si am putut sa înteleg: „Tare greu ai venit tu pe lume, of ce greu! Dar nu pentru ca as fi avut probleme la nastere, ci pentru ca era sa nu mai ajung la spital... Am sunat la Salvare, în comuna, de la colectiv (de fapt nu eu, ci tatal tau). N-or vrut sa trimita nici o masina dupa mine. Uica Petre a vrut sa ma duca cu tractorul. Daca as fi mers cu el, te-as fi pierdut. Pâna la urma, tatal tau a vorbit cu nea Bita, odihneasca-se în pace!, si ne-o dus el cu Aro-ul lui. Un Aro de tip vechi, hodorogit, ce scârtâia din toate încheieturile. Mi-a fost frica sa nu cad prin el...” Atunci am fost prima oara la oras. Am ajuns purtat în pântece. M-am întors acasa, dupa o saptamâna, purtat în brate de mama. Aveam sa plec din nou la oras prin '81. Acum ma întorc cu o diploma de licenta si, în valiza, cu o decizie de titularizare ca professor de limba franceza. Voi fi din nou în satul meu drag...





Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Pdf, Word, Descarca, Download carti, carti electronice, Daniel Luca.

Niciun comentariu:

;