Carti Online

Citeste online cartea "Antichristul" de Friedrich Nietzsche


Citeste online cartea "Antichristul" scrisa de Friedrich Nietzsche .

fragment:
- Să ne privim drept în faţă. Suntem cu desăvârşire nordici, ştim îndeajuns cât de aparte vieţuim. „Nici pe pământ, nici pe mare, nu vei găsi calea ce duce spre cei nordici"; ne-a spus-o mai demult Pindar. Dincolo de miazănoapte, gheţurile şi moartea - viaţa noastră, fericirea noastră... Noi am descoperit fericirea, noi îi ştim calea, noi am găsit ieşirea printre miile de ani ai labirintului. Cine altul ar fi găsit-o? -„Omul modern poate"? „Nu ştiu nici să intru, nici să ies", oftează omul cel nou... Suntem bolnavi de această modernitate, - bolnavi de această nesănătoasă pace, de această nemernică pierzare a faimei, de toată această virtuoasă necurăţenie a modernului da şi nu. Această îngăduinţă şi a-ceastă lărgime a inimii, care „iartă" totul, fiindcă „înţelege" totul, e pentru noi un fel de siroco. Mai bine să vieţuieşti printre gheţuri decât în mijlocul virtuţilor moderne şi al altor vânturi de miazăzi!... Am fost destul de curajoşi, n-am cruţat nici pe alţii, dar nici pe noi înşine nu ne-am cruţat, - de vreme îndelungată n-am ştiut unde să punem vitejia noastră.

"Antichristul" de Friedrich Nietzsche




Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Carti Pdf, Carti Word, Descarca Carti, Download carti, Carti Electronice, Carti Eminescu, Carti Gratis, Carti Online Gratis, Carti Full., Descarca, Download Carti, Carti Electronice, Carti Friedrich Nietzsche.

Niciun comentariu:

;