Carti Online

Citeste online cartea "Dracula - Carnavalul Durerii" de Valeriu Butulescu

Citeste online cartea "Dracula - Carnavalul Durerii" scrisa de Valeriu Butulescu .

fragment:

Am băut mai puţin sânge decât scriu legendele. Gustul sângelui este fad. Am avut nevoie de sânge pentru a-mi vopsi faţa şi mâinile. Conducătorii sângeroşi se fac mai uşor ascultaţi. Politicienii sentimentali lasă o bună impresie, dar au o viaţă extrem de scurtă.
Aşadar, geniala mea nebunie m-a făcut, poate pe bună dreptate, să mă socotesc providenţial, mesianic, trimis pe pământ din raţiuni supreme, cu un scop sfânt, pentru realizarea căruia nu mai contau mijloacele. Eram cel chemat să împingă oamenii spre idealuri, chiar dacă acestea le erau de multe ori străine. Idealuri născocite de mine, după filozofia şi experienţa mea. Recunosc: din dorinţa de a domestici lumea m-am purtat ca un sălbatic.
Oamenii se tem cel mai mult de durere, iar sângele este culoarea naturală a acesteia. Iată de ce am dezvoltat, exuberant, cultul durerii, al cărui principiu fundamental este : sângele vărsat înnobilează sângele rămas.Acest cult, deşi nimeni n-a îndrăznit să îl adopte oficial, ca religie, şi-a câştigat numeroşi adepţi. Filizofi de seamă l-au stilizat, intelectualizându-l până la saturaţie. S-au născut astfel doctrine care argumentează ştiinţific nevoia de sânge, conferind crimei motivaţii dintre cele mai nobile. În anumite perioade aceste ideologii au devenit foarte populare, transformând cultul sângelui în fenomen de masă.

"Dracula - Carnavalul Durerii" de Valeriu Butulescu




Cuvinte cheie: Biblioteca online, Biblioteca virtuala, Carti online, Carti virtuale, Citeste online, Carti Pdf, Carti Word, Descarca Carti, Download carti, Carti Electronice, Carti Eminescu, Carti Gratis, Carti Online Gratis, Carti Full., Descarca, Download Carti, Carti Electronice, Carti Valeriu Butulescu.

Niciun comentariu:

;